2009. szeptember 24., csütörtök

Az első magyar szerepjáték

Nem is tudom, talán 1990 környékén jelenhetett meg A Harc és Varázslat nevű, két füzetecskéből álló kiadvány, ami azt a megtisztelő címet érhette el kis hazánkban, hogy a legelső, forgalomba kerülő, magyar fejlesztésű szerepjátékrendszer lett. Sajnos nem fordítottam sok figyelmet rá akkoriban, mivel 1989 óta az AD&D 2. kiadást nyúztuk a haverokkal, néhány eredeti szabálykönyvvel és egy Cseperke autogramjával ellátott fénymásolt kivonat segítségével (ez a mai napig is megvan, köszi érte! :) ). Szerencsére, azonban megvettem egy utcai árusnál a HéV-et, hátha jó lesz valamire jeligével. Most azoknak publikálom .pdf formátumban, akiknek nem sikerült akkor beszerezniük, vagy az elmúlt 20 év felemésztette e becses relikviát.

Itt tölthetitek le a Mesélők könyvét és itt a Játékosok könyvét.

1 megjegyzés:

  1. Igen. :) Ez is egy nagy klasszikus, bár sok élményem nem fűződik hozzá, legfeljebb csak annyi, hogy az első szerepjátékos versenyhelyezésem - 1992-ben a MISCON-on, ahol te is ott voltál, Richi - ebben a rendszerben értem el. Egy Urguruk nevű félóriás harcost alakítottam, amivel a versenyen 3. helyezést értem el. :) Ez akkoriban nagy szónak számított, különösen, hogy a sci-fi versenyen a dicső UTOLSÓ helyezést értük el, az ad hoc csapatunkkal. Hmmm...lehet, hogy ez is a "műlábam" miatt volt, amivel mégis bevittek katonának??? :D
    De azért az nagy szó volt, hogy Zsoldos Péter (RIP) 300 ember előtt nevezett "fiatal kollégának" :D Hja...örök emlékek!

    VálaszTörlés